Smart TV OS egalari: Maxfiylik va reklama talablari o'rtasida doimiy ziddiyat

DENVER – Bugungi kunda aqlli televizor (Smart TV) operatsion tizimlari (OT) egalarining aksariyati reklama savdosi bilan shug‘ullanadi. Ham byudjetli, ham premium televizorlar uchun dasturiy ta’minot provayderlari o‘zlarining reklama ko‘nikmalarini takomillashtirmoqda, bu esa foydalanuvchi ma’lumotlarini yig‘ish qobiliyatini oshirishni talab qiladi. O‘tgan hafta Denverda bo‘lib o‘tgan StreamTV Show ko‘rgazmasida Samsung TV Plus kompaniyasining kontent va dasturlash bo‘yicha vitse-prezidenti Takashi Nakano ushbu holat sanoatda “o‘zaro ziddiyat”ni keltirib chiqarayotganini ta’kidladi.

StreamTV Insider konferensiyasidagi “CTV OS Yetakchilari Davra Suhbatida: Harakatlantiruvchilardan Tortib Ishtirok va Kontent Strategiyasiga Qadar” nomli panel muhokamasi davomida Nakano reklama beruvchilar va aqlli TV foydalanuvchilarining qarama-qarshi ehtiyojlarini tan oldi. Foydalanuvchilar ma’lumotlar maxfiyligining oqilona darajasini talab qilmoqdalar.

“Ma’lumotlaringiz sotilishini va hamma siz nima tomosha qilganingizni aniq bilishini xohlaysizmi?… Javob odatda ‘yo‘q’”, dedi Samsung vakili. “Ammo reklama beruvchilar barcha ma’lumotlarni xohlashadi. Ular siz nonushtaga nima yeganingizni ham aniq bilishni istashadi.”

Nakano, shuningdek, aqlli televizorlar va boshqa striming qurilmalari, masalan, striming stiklari uchun OT egalari foydalanuvchi ma’lumotlari bilan to‘lib-toshgan bo‘lishi mumkinligini, ammo bu ma’lumotlarning hammasi ham foydali yoki yig‘ish zarur emasligini ta’kidladi:

“Menimcha, reklama ekotizimida shuncha ko‘p ma’lumotni taqdim etishda o‘ziga xos ziddiyat bor. … Biz barcha ma’lumotlarga ega bo‘lganimizdan xursandmiz, lekin shu bilan birga, ‘Biz hammasini berishni, hammasini tarqatishni chinakamiga xohlaymizmi?’ degan savol turadi. Bu borada doimiy ziddiyat bor, to‘g‘rimi? Shunday ekan, biz qanday qilib yaxshi reklamalarni taqdim eta oladigan ekotizim yaratamiz? Balki u mukammal bo‘lmas…”

Bugungi kunda ulangan televizor (CTV) OTlari nafaqat foydalanuvchi ma’lumotlarini yig‘ish, balki tomoshabinlar haqida yangi turdagi ma’lumotlarni to‘plash usullarini yaratish asosida qurilgan bo‘lib, bu yanada dolzarb va ta’sirchan reklamalarni yetkazish imkonini beradi. Masalan, LG yaqinda o‘zining aqlli televizor OTi webOS yangi sun’iy intellekt modelidan foydalanishini e’lon qildi, bu model tomoshabinlar hissiyoti va shaxsiy e’tiqodlari asosida reklama joylashtirishni belgilaydi.

Ma’lumotlar To‘plamining Haddan Oshishi va Ekotizimdagi Kamchiliklar

Biroq, ma’lum bir nuqtada, OT operatorlari haqiqiy foydadan ko‘ra ko‘proq ma’lumot to‘plashi mumkin, bu esa tomoshabinlarning shaxsiy chegaralarini buzadi. Nakano quyidagilarni ta’kidladi:

“Menimcha, biz reklama beruvchi, operatsion tizim va ularning o‘rtasidagi tizimlar o‘rtasida ko‘proq samaradorlikni yaratishga ko‘nikishimiz kerak. Chunki menimcha, u buzilgan. Menimcha, bu so‘rovlar orqali shunchalik ko‘p har xil ‘sakrashlar’ amalga oshiriladiki, ular ehtimol zarur emas va ular biz yamoqchilikka harakat qilayotgan samarasizliklarning mahsuli.”

Ijrochi shuningdek, sanoat “reklama ekotizimimizga yaxlit yondashib, ‘Xo‘sh, buni qanday qilib ishlashimiz mumkin?’ deb aytishi kerak” deb hisoblashini qo‘shimcha qildi, chunki ma’lum bir striming foydalanuvchisi haqida hamma narsani bilish “realistik emas”.

Dasturiy Ta’minotga E’tibor

Striming OTlarining daromad keltirish qobiliyati Samsung, Amazon, LG, Roku, Vizio va Walmart kabi televizor va striming qurilmalari ishlab chiqaruvchilari uchun tobora muhim ahamiyat kasb etmoqda, chunki ular past marjalar va o‘sib borayotgan birlik savdolari bilan kurashib, dasturiy ta’minotning reklama berish va foydalanuvchilarni kuzatish qobiliyatidan ko‘proq ishonchli o‘sishni izlaydi.

WPP Media (sobiq GroupM) shu oyda e’lon qilgan prognoziga ko‘ra, 2025 yilda striming TV reklama daromadlarining taxminan 27 foizini, ya’ni 41,8 milliard dollarni tashkil etadi. Dunyodagi eng yirik media investitsiya firmasi striming reklama daromadlari 2030 yilga kelib 71,9 milliard dollarga yetishini kutmoqda. Yanvar oyida eMarketer tadqiqot firmasi CTV displey reklamasi xarajatlari bu yil 33,35 milliard dollarga yetishi va 2028 yilga kelib ikki xonali yillik o‘sish sur’atlarini ko‘rsatib, 46,89 milliard dollarga yetishini bashorat qildi. Bu OT operatorlariga tomoshabinlardan foydali ma’lumotlarni olish va tomoshabinlar e’tibor beradigan reklama turlarini aniqlash uchun dasturiy ta’minot yaratishga kuchli rag‘bat beradi.

Foydalanuvchi va Sanoatning Qarama-Qarshi Priortitetlari

Biroq, tomoshabinlar o‘zlarining striming qurilmalarining dasturiy ta’minotiga unchalik e’tibor bermayaptilar. Ars bilan suhbatlashgan televizor brendlari ko‘pincha foydalanuvchilar uchun eng muhim omillar sifatida tasvir sifati va narxni ko‘rsatishgan. StreamTV Show panelida Nakano odamlar uchun eng muhim omillar sifatida brend va tasvir sifatini ko‘rsatdi. Biroq, u “Samsung televizorlarini sotib olganlar odatda operatsion tizimdan foydalanishadi va foydalanuvchi interfeysida shunday harakatlanishadi” deb ta’kidladi.

Vizio kompaniyasining platforma kontent va hamkorlik bo‘yicha guruh vitse-prezidenti Katerin Pond panelda kimdir televizor sotib olgandan so‘ng, OT operatorlari “endi raqobatda emaslar”ligini ta’kidladi. Biroq, OEMlar (original uskunalar ishlab chiqaruvchilari) hali ham mijozlarning o‘z OTlaridan foydalanishini ta’minlashga harakat qilishadi, toki tomoshabinlar reklamalar uchun faol bo‘lsinlar va ehtimol o‘sha brenddan ko‘proq qurilmalar sotib olsinlar.

“Siz moslikni yaratishingiz kerak, va siz odamlarni o‘zlari sevgan kontentga imkon qadar tezroq jalb qilish orqali yoki kashfiyotga [va] qidiruvga yordam berish orqali moslikni yaratasiz”, dedi Roku Media kompaniyasining kontentni sotib olish va dasturlash bo‘yicha vitse-prezidenti Jennifer Voks panelda.

Televizorlar apparat savdosi va panel takomillashtirishidan ko‘ra, ma’lumotlar, reklamalar va kuzatuv jangiga o‘tishi bilan, televizor brendlari asosan reklama beruvchilarning ehtiyojlariga xizmat qila oladigan OTlarni ilgari surishga intilishadi. Ammo foydalanuvchilarga o‘z televizorlaridan maksimal darajada foydalanishga va ularga yoqadigan kontentni topishga yordam beradigan navigatsiyali OTlarga ham talab mavjud. Bu yerda biz TV OT egalari duch kelayotgan yana bir ziddiyatni ko‘ramiz. Biroq, agar TV OTlari foydalanuvchilarga korporatsiyalarga xizmat qilgani kabi yaxshi xizmat qilmasa, tomoshabinlar o‘z qurilmalarining dasturiy ta’minotini Apple TV box kabi boshqa yanada qulayroq alternativlar bilan almashtirishlari ehtimoli katta.