Netflix kelasi yozdan an'anaviy telekanallarni efirga uzatadi

Oqimli xizmatlar va an’anaviy televideniye o‘rtasidagi chegaralarni yanada xiralashtiruvchi qadam bilan, dunyodagi eng yirik striming provayderi – Netflix kelasi yozdan boshlab o‘z platformasida an’anaviy telekanallarni namoyish etishni boshlaydi. Bu harakat striming gigantining kabel televideniyesi biznesiga asta-sekin zarba berib, uning o‘rnini egallayotgani fonida yanada ahamiyatli hisoblanadi.

Kompaniya yaqinda e’lon qilishicha, 2025-yildan boshlab Fransiyadagi barcha Netflix obunachilari mamlakatning eng yirik tijoriy teleradiokompaniyasi bo‘lgan TF1 Group’ning eshittirish kanallarini tomosha qilish imkoniyatiga ega bo‘lishadi. TF1 Group o‘zining striming xizmatlariga ega bo‘lib, turli xil kontentlar yaratadi. Financial Times (FT) nashrining xabar berishicha, foydalanuvchilar TF1’ning barcha beshta asosiy kanalini ko‘ra oladilar.

Bundan tashqari, FT ma’lumotlariga ko‘ra, 2026-yil yozidan boshlab Netflix’ning fransuz mijozlari TF1’ning talabga bog‘liq kontentlaridan iborat “30 000 soatdan ortiq” materiallarga ham kirish imkoniyatini qo‘lga kiritadilar. TF1’ning kontent tanloviga ssenariyli dramalar, “The Voice” kabi realiti-shoular va jonli sport musobaqalari kiradi. Bu kelishuv Netflix obunachilariga yanada kengroq va xilma-xil ko‘ngilochar imkoniyatlarni taqdim etadi.

Ushbu e’londan avvalroq, Netflix va TF1 “ijodiy hamkorlar” bo‘lib, “Les Combattantes” (fransuz tilidan tarjimasi “Urushdagi ayollar”) deb nomlangan fransuz tarixiy miniserialini birgalikda ishlab chiqargan edi. Bu yangi kelishuv ularning strategik hamkorligini yangi bosqichga olib chiqadi.

Komaniyalar kelishuvning moliyaviy tafsilotlarini oshkor qilmadi, biroq bu hamkorlikning har ikki tomon uchun ham strategik ahamiyati yuqori ekani shubhasizdir.

An’anaviy medianing kutilmagan qutqaruvchisi

Netflix hamraisi Greg Peters TF1 bilan tuzilgan kelishuvni obunachilarning platformaga bog‘liqligini oshirishga qaratilgan asosiy omil sifatida ta’kidladi. Bu diqqat-e’tibor, Netflix yaqinda obunachilar sonini oshkor qilishni to‘xtatish haqidagi qaroridan so‘ng investorlar bilan muloqotda tobora ko‘proq urg‘u beradigan jihat bo‘ladi. Netflix hozirda “300 milliondan ortiq” obunachiga ega ekanligini da’vo qilmoqda.

“Fransiyaning yetakchi teleradiokompaniyasi bilan hamkorlik qilish orqali biz fransuz iste’molchilariga har kuni Netflix’ga kirish va barcha ko‘ngilochar ehtiyojlari uchun biz bilan qolish uchun yanada ko‘proq sabablar taqdim etamiz”, – dedi Peters. Bu, shubhasiz, Netflix’ning Fransiyadagi bozor ulushini oshirishga xizmat qiladi.

Ayni paytda, TF1 telekanallarida namoyish etiladigan reklamalar Netflix obunachilari ko‘rinishidagi ko‘proq tomoshabinlarni jalb qilishi hisobiga reklama imkoniyatlarini kengaytiradi. TF1 Group bosh direktori Rodolphe Belmerning ta’kidlashicha, “Tomosha qilish odatlari talabga bog‘liq iste’molga o‘tayotgan va auditoriya parchalanishi kuchaygan bir paytda, ushbu misli ko‘rilmagan ittifoq bizning yuqori sifatli kontentimizga misli ko‘rilmagan auditoriyalarni jalb etish va TF1+ [striming] platformamizni mukammal tarzda to‘ldiruvchi ekotizimda reklama beruvchilar uchun yangi imkoniyatlarni ochish imkonini beradi.” Bu, an’anaviy medianing raqamli transformatsiyaga moslashish yo‘lidagi muhim qadamdir.

Netflix TF1 bilan tuzilgan kelishuv orqali o‘zining fransuz auditoriyasini kengaytirish imkoniyatiga ham ega. FT ma’lumotlariga ko‘ra, TF1 Group’ning an’anaviy telekanallari oyiga 58 million tomoshabinga ega, uning striming xizmati TF1+ esa oyiga 35 million foydalanuvchiga ega. Netflix esa 2022-yilda e’lon qilinganidek, 10 milliondan ortiq fransuz obunachisiga ega edi. Bu hamkorlik Netflix’ga TF1’ning keng tomoshabinlar bazasidan foydalanish imkonini beradi.

2021-yilda Fransiya hukumati Netflix va boshqa striming xizmatlariga Fransiyada olingan daromadlarning 20-25 foizini fransuz kontentiga investitsiya qilishni buyurgan edi. Ushbu kelishuv Netflix’ga ushbu majburiyatlarni bajarishda ham yordam berishi mumkin, bu esa tartibga solish talablariga rioya qilishda strategik afzallikni taqdim etadi.

Agar muvaffaqiyatli bo‘lsa, Netflix va TF1 hamkorligi boshqa lineer kanallarning striming xizmatlarida, jumladan Yevropaning boshqa hududlarida va AQShda ham efirga chiqishiga yo‘l ochishi mumkin. Netflix tomonidan Petersning ta’kidlashicha, kompaniya TF1 kelishuvi qanday natija berishini kutib ko‘radi va keyinroq boshqa eshittirish kelishuvlari bo‘yicha qaror qabul qiladi.

Ba’zi lineer kanallar allaqachon YouTube TV kabi xizmatlardan foydalanib, an’anaviy kabel televideniyesidan voz kechayotgan tomoshabinlarni jalb qilgan bo‘lsa-da, o‘z kanallarini Netflix yoki boshqa striming xizmatlari orqali taklif qilish ularga YouTube kabi kompaniyalar bilan muzokaralarda ko‘proq ta’sir o‘tkazish, ko‘proq reklama daromadi olish hamda tomoshabinlar sonini oshirish va diversifikatsiya qilish imkoniyatini berishi mumkin.

Striming xizmatlari bilan kelishuvlar, meros qoldirgan media firmalarining striming bizneslaridan ajratilayotgan va dasturlash kelajagi noaniq bo‘lgan lineer kanallar uchun tabiiy rivojlanish bo‘lishi mumkin. FT bilan suhbatda Petersning ta’kidlashicha, Fransiyadagi ba’zi odamlar allaqachon “TVni Netflix” deb o‘ylashadi. Belmer esa lineer televideniyening “uzoq muddatli pasayish”da ekanligini qayd etdi.

“Biz bu pasayishni qoplashga yoki uni cheklashga harakat qildik, buning uchun o‘zimizning bepul striming platformamizni ishga tushirdik... shuningdek, Netflix’ning ulkan harakatlantiruvchi kuchidan foydalanishga harakat qildik,” – deya qo‘shimcha qildi Belmer. Bu an’anaviy media kompaniyalarining o‘zgaruvchan bozor sharoitlariga moslashishga urinishlarini aks ettiradi.

Joriy hafta boshida Nielsen hisobotida striming birinchi marta 2021-yil may oyidan beri, Nielsen ushbu ma’lumotlarni kuzatishni boshlaganidan buyon, birinchi marta an’anaviy eshittirish va kabel televideniyesi ko‘rsatuvlarini birlashgan holda ortda qoldirgani ma’lum bo‘ldi. Nielsenning ta’kidlashicha, may oyida televizor tomoshabinlarining 44,8 foizini striming, 20,1 foizini eshittirish va 24,1 foizini kabel tashkil etgan. Eshittirish va kabel tomoshabinlari soni doimiy ravishda kamayib borayotgan bir paytda, striming xizmatlari bilan hamkorlik an’anaviy media uchun kutilmagan qutqaruv halqasi bo‘lib xizmat qilishi mumkin.