Microsoftning navbatdagi Xbox’i nega Windowsda ishlashi kerak?

Kecha Microsoft kompaniyasi o'zining uy konsollari bozorini hali tark etmasligini tasdiqladi. Qisqa video-tizerda Xbox prezidenti Sara Bond AMD bilan "strategik ko'p yillik hamkorlikni" ta'kidladi, bu hamkorlik "yashash xonangizdagi va qo'lingizdagi keyingi avlod Xbox konsollarini" o'z ichiga oladi. Biroq, "qo'lingizdagi" qurilmalar qismi Windowsda ishlaydigan ROG Xbox Ally kabi qurilmalarni o'z ichiga olishini bilsak-da, Microsoft o'zining kelajakdagi uy konsollari uchun nimalarni rejalashtirayotgani haqida hali ham kam ma'lumot bor (Bond "grafik innovatsiyalarning keyingi avlodi" deb ataganidan tashqari).
Biroq, ma'lumotlarni tahlil qiladigan bo'lsak, Microsoft nihoyat o'yin kompyuterlari va o'yin konsollarini ajratib turuvchi ingichka devorni buzishga tayyorlanayotgan bo'lsa, ajablanmasdik. Oddiy Windows o'yinlarini ishga tushira oladigan, yashash xonasiga yo'naltirilgan Windows asosidagi Xbox, Microsoftning shaxsiy kompyuter o'yinlaridagi kuchli tomonlarini ta'kidlab, kompaniyaning uy konsollari bozoridagi so'nggi muammolarini yopishi mumkin.
WindowsBox: O'yin Olami Konvergatsiyasi
Shaxsiy kompyuter o'yinlari va televizorga asoslangan konsol o'yinlarini bir paytlar aniq ajratib turgan chiziq yillar davomida xiralashib bormoqda. Uskunaviy tomondan, maxsus konsol chiplari va ishlab chiqish muhitlari allaqachon ishlab chiquvchilar uchun sodda va oson bo'lgan shaxsiy kompyuterga o'xshash arxitekturalarga yo'l berdi. Va shaxsiy kompyuter interfeysi tomondan, Steamning Big Picture rejimi va SteamOS kabi urinishlar shaxsiy kompyuterda qo'l kontrolleri bilan o'ynashni ko'proq konsolga o'xshash tajribaga aylantirishga intildi.

O'tgan hafta Asus Xbox ROG Ally'ning e'lon qilinishi Microsoft ushbu birlashishga intilayotganini ko'rsatadi. Windows 11 bilan ishlaydigan ushbu qurilma Windowsning ish stoli belgilarini va vazifalar panelini yangi, to'liq ekranli "Xbox Experience for Handheld" (Portativ qurilmalar uchun Xbox tajribasi) bilan almashtirishni va'da qiladi. Kompaniya bu "fon faoliyatini minimallashtirish va to'liq ish stoli Windows operatsion tizimida RAM va hisoblash resurslarini egallaydigan ahamiyatsiz vazifalarni kechiktirishga" yordam berishini ta'kidlaydi. Bu interfeys faqat Asusning portativ qurilmasiga xos bo'lmaydi; Microsoft uning keyingi yildan boshlab boshqa Windows qurilmalariga ham tarqalishini ma'lum qildi.
Keyingi Xbox konsoli ham ushbu Windows qurilmalaridan biri bo'lishi mumkinligini o'ylash mutlaqo bema'ni emas. Ushbu "Portativ qurilmalar uchun Xbox tajribasi"ning modifikatsiyalangan versiyasida ishlaydigan (uni "Konsollar uchun Xbox tajribasi" deb atashimiz mumkin) yashash xonasiga mo'ljallangan qurilma, o'yinchilarga Windows uchun mo'ljallangan o'n minglab o'yinlarga – shuningdek, har yili chiqayotgan yana minglab o'yinlarga – yashash xonasi o'yinchilari uchun tanish interfeys va shakl faktorida tezkor kirish imkoniyatini beradi. Bunday dasturiy ta'minot kutubxonasi Windows asosidagi Xboxga raqobatlashuvchi konsollarda mavjud bo'lgan cheklangan portlar tanloviga nisbatan darhol ustunlik beradi, ayniqsa u Bond va'da qilganidek, "mavjud Xbox o'yinlaringiz kutubxonasi bilan moslikni saqlab qolsa".
Microsoft, ehtimol, o'zining Windows asosidagi Xbox uskunasini qurish bilan birga, o'zining yangi konsollashtirilgan Windows o'yin interfeysini shunga o'xshash yashash xonasi uskunasiga qiziquvchi boshqa apparat ishlab chiqaruvchilariga litsenziyalashi ham mumkin. Microsoft Valve'ning muvaffaqiyatsiz Steam Machines urinishini qayta takrorlash uchun yaxshi holatda, faqat bu safar ishlash muammolari va ushbu urinishga xalaqit bergan cheklangan Linux portlari kutubkanasisiz.
To'g'ri, Windows asosidagi Xbox konsoli Microsoftning hozirgi yopiq konsol bozorida dasturiy ta'minot taklif qilish imtiyozi uchun uchinchi tomon ishlab chiquvchilaridan 30 foiz haq olish imkoniyatidan voz kechishini anglatadi. Va hozirda Microsoft bilan hamkorlik qilayotgan raqobatdosh o'yin kompyuterlari ishlab chiqaruvchilari Windows ishlab chiqaruvchisining o'z hududlariga kirib kelishidan unchalik xursand bo'lmasligi mumkin. Ammo bularning barchasi Windowsni – va o'z navbatida Microsoftni – uy konsollari o'yin maydonining markaziy qismiga aylantirishga yordam berish uchun arziydigan bo'lishi mumkin.
Brendni Qayta Tiklash
Windows asosidagi yashash xonasi Xboxi – bu Microsoftga o'zining muammoli uy konsoli brendini jonlantirish uchun kerak bo'lgan narsadir. Xbox One Sonyning PS4 tomonidan osonlik bilan ortda qoldirildi va Xbox Series S/X uskunalarining savdosi so'nggi yillarda keskin kamayib ketdi. Buni tan olgan holda, Microsoft avvalgi Xbox konsol eksklyuzivlarini boshqa platformalarga taklif qila boshladi, tizimni sotuvchi eksklyuziv o'yinlar salohiyatidan ko'proq dasturiy ta'minot litsenziya to'lovlari evaziga voz kechdi.

Biroq, shaxsiy kompyuterlar bozorida Microsoft hali ham jiddiy raqobatchi hisoblanadi. Deyarli har bir ish stoli yoki noutbuk o'yin kompyuteri standart bo'yicha Windowsda ishlaydi, garchi Apple'ning MacOSni jiddiy o'yin platformasiga aylantirishga qaratilgan yarim-jonsiz urinishlariga qaramay. Va Valve'ning Linux asosidagi SteamOS muhim portativ o'yin kompyuterlari bozorini yaratgan bo'lsa-da – va o'yin ish stoli bozoriga kirishga urinishlaridan dalolat berayotgan bo'lsa-da – u buni faqat Proton moslik qatlami orqali amalga oshiradi, bu esa Windows o'yinlariga bo'lgan kuchli ishlab chiquvchi qiziqishi ustiga qurilgan.
Microsoft allaqachon SteamOSga nisbatan dasturiy ta'minotdagi ustunligini ta'kidlamoqda, "Xbox Experience for Handhelds"ning "umumiy o'yin kutubxonasi"ni targ'ib qilib, bu kutubxona ko'plab Windows asosidagi o'yin ishga tushiruvchilari orqali "boshqa joyda topa olmaydigan o'yinlarga kirish imkoniyatini" beradi. Yashash xonasi konsol o'yinchilari ham Windows o'yin imkoniyatlarining to'liq to'plamiga hech qanday cheklovlarsiz kirishga qiziqmasligini o'ylash uchun hech qanday sabab yo'q.
Microsoft Xbox brendini shaxsiy kompyuter va konsol o'yinlari o'rtasidagi bu yakuniy birlashishga yillar davomida tayyorlab kelmoqda. "Xbox" nomi bir paytlar Microsoftning konsol o'yinlari bilan sinonim bo'lgan bo'lsa-da, 2015 yilda "Windows 10dagi Xbox" ishga tushirilganidan va keyinchalik Windows Xbox ilovasi paydo bo'lganidan beri bunday emas.
Ayni paytda, Microsoftning "Play Anywhere" tashabbusi va kompyuterlar uchun Xbox Game Pass kabi takliflar o'yinchilarni xaridlar va obunalarning Xbox konsollari va Windows kompyuterlarida (smartfonlar kabi qurilmalarga bulutli oqim haqida gapirmasa ham bo'ladi) o'yinlarga kirish imkoniyatini berishiga o'rgatdi. Agar yashash xonangizdagi Xbox konsoli Windows o'yinlarini to'g'ridan-to'g'ri (Windows asosidagi portativ o'yin kompyuteringiz bilan birga) ishga tushirsa, bu turdagi "Play Anywhere" va'dasi ishlab chiquvchilardan hech qanday portlash harakatlarisiz amalga oshirish ancha soddalashadi.
Bondning kecha "Xbox Windows jamoasi bilan yaqindan hamkorlik qilib, Windowsning o'yinlar uchun birinchi raqamli platforma bo'lishini ta'minlash ustida ishlayotgani" va "siz istagan o'yinlarni istagan qurilmada istagan joyda o'ynashingiz uchun doimo yoningizda bo'ladigan o'yin platformasi yaratayotgani, bitta do'konga bog'lanib qolmagan yoki bitta qurilmaga bog'lanmagan Xbox tajribasini taqdim etayotgani" haqidagi so'zlarini eshitganimda, miyamga shu kabi fikrlar keldi. Bu shunchaki Microsoftdan eshitishga odatlangan bozorbop bo'lmag'ur gaplar bo'lishi mumkin. Yoki Microsoft nihoyat o'zining Windows o'yinidagi hukmronligini yashash xonasi Xbox konsoli uchun yangi tasavvurga to'liq jalb qiladigan yangi dunyoning ishorasi bo'lishi mumkin.