Microsoftning keyingi Xboxi nega Windowsda ishlashi lozim?

Kecha Microsoft uy konsollari bozorini hali tark etmasligini tasdiqladi. Xbox prezidenti Sara Bond qisqa video teaserda "AMD bilan strategik koʻp yillik hamkorlik"ni ta’kidladi, bu hamkorlik "yashash xonangizdagi va qoʻlingizdagi keyingi avlod Xbox konsollarini" oʻz ichiga oladi. Ammo biz "qoʻlingizdagi" qism Windows operatsion tizimida ishlaydigan ROG Xbox Ally kabi qurilmalarni oʻz ichiga olishini bilsak-da, Microsoft oʻzining kelajakdagi yashash xonasi konsollari uchun aniq nimalarni rejalashtirganligi haqida kam ma’lumot bor (Bond "grafika innovatsiyalarining keyingi avlodi" deb ataydigan narsadan tashqari).
Satrlar orasini oʻqib chiqib, Microsoft oʻyin kompyuterlari va oʻyin konsollarini ajratib turuvchi ingichka devorni butunlay buzishga tayyorlanayotgan boʻlsa, hayron boʻlmaymiz. Windows’ga asoslangan, yashash xonasi uchun moʻljallangan, universal Windows oʻyinlarini ishga tushira oladigan Xbox, Microsoftning shaxsiy kompyuter oʻyinlaridagi kuchli tomonlarini oshirib, kompaniyaning uy konsollari bozoridagi soʻnggi koʻplab qiyinchiliklarini yashira oladi.
WindowsBox
Bir paytlar PC oʻyinlari va TVga asoslangan konsol oʻyinlarini ajratib turgan aniq chegara yillar davomida yoʻqolib bormoqda. Uskunaviy tomondan, maxsus konsol chiplari va ishlanma muhitlari anchadan beri PCga oʻxshash arxitekturalarga oʻrin berdi, ular ishlab chiquvchilar uchun soddaroq va osonroq ishlaydi. PC interfeys tomondan esa, Steam’ning Big Picture rejimi va SteamOSning oʻzi kabi harakatlar qoʻl boshqaruvchisi bilan PCda oʻynashni konsolga oʻxshash tajribaga aylantirishga intilgan.

Agar qoʻl oʻyinlari oʻyinchilari bunday Windows oʻyin tajribasini yoqtirishsa, uy konsoli oʻyinchilari ham nega yoqtirmasligi kerak?
Kredit: Microsoft
Oʻtgan haftadagi Asus Xbox ROG Ally’ning e’lon qilinishi Microsoftning ushbu birlashuvga intilayotganini koʻrsatadi. Windows 11 operatsion tizimida ishlaydigan ushbu qurilma Windows’ning ish stoli ikonkalari va vazifalar panelini yangi toʻliq ekranli "Xbox Experience for Handheld" bilan almashtirishni va’da qiladi. Kompaniya bu "fon faoliyatini minimallashtirish va toʻliq ish stoli Windows OSida RAM va hisoblash resurslarini egallaydigan muhim boʻlmagan vazifalarni kechiktirish"ga yordam berishini aytadi. Bu interfeys faqat Asus’ning qoʻl qurilmasiga xos boʻlmaydi; Microsoft u "kelgusi yildan boshlab" boshqa Windows qurilmalariga ham tarqatila boshlashini ma’lum qilgan.
Keyingi Xbox konsoli ham shu Windows qurilmalaridan biri boʻlishi mumkin deb oʻylash bema’nilik emas. Yashash xonasiga moʻljallangan, "Xbox Experience for Handhelds"ning modifikatsiyalangan versiyasida (istagan boʻlsangiz, uni "Xbox Experience for Consoles" deb atang) ishlaydigan quti, yashash xonasi geymerlariga Windows uchun moʻljallangan oʻn minglab oʻyinlarga – va har yili chiqadigan minglab yangi oʻyinlarga – uy geymerlari uchun tanish interfeys va shakl faktorida lahzali kirish imkonini beradi. Bunday dasturiy ta’minot kutubxonasi Windowsga asoslangan Xbox’ga raqobatlashayotgan konsollarda mavjud boʻlgan cheklangan oʻyinlar tanlovidan ustunlik beradi, ayniqsa, agar u Bond va’da qilganidek, "mavjud Xbox oʻyinlaringiz kutubxonasi bilan moslikni saqlab qolsa".
Microsoft oʻzining Windows’ga asoslangan Xbox uskunasini ishlab chiqarishi mumkin boʻlsa-da, u oʻzining yangi konsollashtirilgan Windows oʻyin interfeysini shunga oʻxshash yashash xonasi uskunasiga qiziqadigan boshqa apparat ishlab chiqaruvchilarga litsenziyalashi ham mumkin. Microsoft Valvening muvaffaqiyatsiz Steam Machines harakatini takrorlash uchun yaxshi holatda, faqat bu safar ishlashdagi muammolar va ushbu urinishga ziyon yetkazgan Linux portlarining cheklangan kutubxonasi boʻlmaydi.
Toʻgʻri, Windows’ga asoslangan Xbox konsoli Microsoftning oʻzining hozirgi yopiq konsol bozorida dasturiy ta’minot taklif qilish imtiyozi uchun uchinchi tomon ishlab chiquvchilardan 30 foiz toʻlov olish qobiliyatidan voz kechishini anglatadi. Va hozirda Microsoft bilan hamkorlik qilayotgan raqobatdosh oʻyin PC ishlab chiqaruvchilari Windows ishlab chiqaruvchisining oʻz hududiga kirib kelishidan unchalik xursand boʻlmasligi mumkin. Ammo bularning barchasi Windowsni – va oʻz navbatida, Microsoftni – uy konsol oʻyinlari makonining markaziy qismiga aylantirishga yordam berish uchun bunga arziydi.
Brendni qayta tiklash
Windows’da ishlaydigan yashash xonasidagi Xbox aynan Microsoftga oʻzining qiynalayotgan uy konsoli brendini qayta tiklash uchun kerak boʻlgan narsadir. Xbox One Sonyning PS4’idan ancha orqada qolgan, va Xbox Series S/X uskunalarining savdosi soʻnggi yillarda keskin pasaygan. Buni tan olgan holda, Microsoft avvalgi Xbox konsol eksklyuzivlarini boshqa platformalarga taklif qila boshladi, shu bilan tizimni sotuvchi eksklyuziv oʻyinlarning salohiyatidan voz kechib, koʻproq dasturiy ta’minot litsenziyalash toʻlovlari istiqbolini tanladi.

Microsoftning "Xbox Series" konsollari sotuv bozorida juda yaxshi natija koʻrsatmayapti.
Kredit: Microsoft
Biroq, PC sohasida Microsoft hali ham kuchli oʻyinchi hisoblanadi. Deyarli har bir ish stoli yoki noutbuk oʻyin kompyuteri standart boʻyicha Windows’da ishlaydi, Apple’ning MacOS’ni jiddiy oʻyin platformasiga aylantirish boʻyicha yarim-jonli harakatlariga qaramay. Va Valvening Linuxga asoslangan SteamOSi qoʻl oʻyin PC bozorda sezilarli oʻrin yaratgan boʻlsa-da – va oʻyin ish stoli bozoriga kirishga ishora qilayotgan boʻlsa-da – u buni faqat Proton moslashuv qatlami orqali amalga oshiradi, bu esa Windows oʻyinlariga boʻlgan kuchli ishlab chiquvchi qiziqishi asosida qurilgan.
Microsoft allaqachon oʻzining SteamOS ustidan dasturiy taʼminotdagi ustunligini taʼkidlamoqda, Xbox Experience for Handheldsning "umumlashtirilgan oʻyin kutubxonasi"ni targʻib qilib, u orqali "boshqa joyda topib boʻlmaydigan oʻyinlarga" turli Windows’ga asoslangan oʻyin dasturlari orqali "kirish"ni taʼminlashini aytmoqda. Yashash xonasi konsoli oʻyinchilari ham Windows oʻyinlarining toʻliq toʻplamiga shunday hech qanday cheklovlarsiz kirishga qiziqmasligiga ishonishga hech qanday sabab yoʻq.
Microsoft Xbox brendini PC va konsol oʻyinlarining ushbu yakuniy birlashuvi uchun yillar davomida tayyorlab kelmoqda. Garchi "Xbox" nomi bir paytlar Microsoftning konsol oʻyinlari bilan sinonim boʻlgan boʻlsa-da, "Xbox on Windows 10"ning 2015-yilda ishga tushirilishi va keyingi Windows Xbox ilovasi paydo boʻlganidan beri bu toʻgʻri emas.
Ayni paytda, Microsoftning "Play Anywhere" tashabbusi va PC uchun Xbox Game Pass kabi takliflar oʻyinchilarni Xbox konsollari va Windows PC’larda (smartfonlar kabi bulutli oqim qurilmalari haqida gapirmasa ham boʻladi) oʻyinlarga kirish imkonini beruvchi xaridlar va obunalarga oʻrgatdi. Agar yashash xonangizdagi Xbox konsoli Windows oʻyinlarini toʻgʻridan-toʻgʻri (Windows’ga asoslangan qoʻl oʻyin PC bilan birga) ishga tushirsa, bunday "Play Anywhere" va’dasi ishlab chiquvchilardan hech qanday portlash harakatlari talab qilmasdan amalga oshirish ancha soddalashadi.
Mana shu fikrlar kecha Bondning "Windows oʻyinlar uchun birinchi raqamli platforma boʻlishini ta’minlash uchun Windows jamoasi bilan yaqindan ishlayotganimizni" va "oʻzingiz xohlagan oʻyinlarni istalgan qurilmada, istalgan joyda oʻynash imkonini beruvchi, bir doʻkonga qulflanmagan yoki bir qurilmaga bogʻlanmagan Xbox tajribasini taqdim etuvchi oʻyin platformasi yaratayotganimizni" aytganini eshitganimda xayolimdan oʻtdi. Bu shunchaki Microsoftdan eshitishga oʻrganib qolgan turli bozorlar uchun moʻljallangan be’mani soʻzlar boʻlishi mumkin. Yoki Microsoftning oʻz Windows oʻyin hukmronligini yashash xonasi Xbox konsoli uchun yangi tasavvurga toʻliq jalb qiladigan yangi dunyoga ishora boʻlishi ham mumkin.