2025 Audi S5 va A5 ilk sinovi: Besh eshikli – yangi to‘rt eshikli

ASPEN, Kolorado – Amerika avtomobil bozorida SUV’lar hukmron dizayn bo‘lsa-da, ular bozorni butunlay egallab olmadi. Audi kompaniyasida sedanlarning umri hali ham davom etmoqda. Eski A4 to‘rt eshikli modeli endi yo‘q – hech bo‘lmaganda hozircha yoki Audi o‘z nomini yana bir bor o‘zgartirmaguncha. Agar siz kichik Audi to‘rt eshikli avtomobilini xohlasangiz, A3 modeliga o‘tishingiz kerak bo‘ladi. Besh eshikli 2025-yilgi A5 modeli esa butun diqqat markazida.
O‘tgan hafta o‘qigan bo‘lishingiz mumkin bo‘lgan yangi Q5 SUV singari, yangi A5 ham Audi kompaniyasining PPC (premium platform combustion – yuqori sifatli ichki yonuv platformasi) deb nomlangan butunlay yangi avtomobil arxitekturasidan foydalanadi. PPC Audi, Porsche va boshqa premium VW guruhining bir qator yangi avtomobillariga asos bo‘ladi va u ilg‘or yangi elektronika bilan kelajakka muhim qadam tashlaydi, bu esa uni haqiqiy dasturiy ta’minot bilan boshqariladigan avtomobilga aylantiradi. Bu platforma avtomobilning turli xil komponentlari va tizimlari o‘rtasidagi integratsiyani yaxshilaydi, shu bilan birga kelajakdagi yangilanishlar va funksiyalarni qo‘shish imkoniyatini beradi.
Kaput ostida
Ishga tushirishda ikki versiya mavjud bo‘ladi. Oddiy A5 modeli 2.0 litrli to‘rt silindrli turbo, to‘g‘ridan-to‘g‘ri injeksion dvigatelga ega bo‘lib, to‘rtta g‘ildirakni yetti pog‘onali ikki valli uzatma (dual-clutch transmission) orqali boshqaradi va 268 ot kuchi (200 kVt) hamda 400 Nm aylanish momentini ishlab chiqaradi. Bu eskirgan A5 Sportback modeliga nisbatan sezilarli darajada quvvat va aylanish momenti o‘sishi hisoblanadi, bunga yangi o‘zgaruvchan geometriyali turbochargerning joriy etilishi sabab bo‘lgan.

A5, ayniqsa, juda xotirjam shaklga ega. Go'yo bu generativ sun'iy intellektning Audi sedani haqidagi tasavvuri.

Diskga oʻxshash qotishma gʻildiraklar yoqilgʻi samaradorligi uchun yaxshi.

OLED orqa chiroqlar Prestige trimida mavjud, ammo boshqa bozorlardan farqli o'laroq, AQShda transport vositasi harakatlanayotgan vaqtda animatsiya qilinishiga ruxsat berilmaydi.
Audi yangi A5 modelining boshqaruv tizimi unibody’ga to‘g‘ridan-to‘g‘ri o‘rnatilganligi tufayli ancha aniqroq bo‘lganini ta’kidlaydi. Bundan tashqari, yanada qattiqroq anti-roll bar, ko‘proq old g‘ildirak kamberi va mustahkamroq old o‘qlar mavjud. Burilish paytida ichki orqa g‘ildirakni sekinlashtiradigan tormozga asoslangan differensial tortish radiusini qisqartiradi, bu esa boshqaruv aniqligini oshiradi.
Ikkinchi versiya – S5 bo‘lib, u boshqa yangilanishlar qatorida bir nechta qo‘shimcha silindrlarga ega. Uning 3.0 litrli V6 dvigateli – shuningdek, to‘liq g‘ildirakli yetti pog‘onali DCT bilan birlashtirilgan, garchi u aylanish momentiga qarshi ba’zi kuchaytirishlarga ega bo‘lsa ham – S5 ga yanada kuchliroq 362 ot kuchi (270 kVt) va 550 Nm aylanish momentini beradi. Bu oldingi S5 ning xususiyatlariga nisbatan unchalik katta bo‘lmagan o‘sish bo‘lsa-da, 0–60 mil/soat tezlashuv vaqtini bir necha o‘ndan bir soniyaga qisqartiradi.
S5, shuningdek, oddiy A5 ga nisbatan ba’zi suspenziya yangilanishlaridan foyda ko‘radi. Avtomobilning yerga nisbatan balandligi deyarli bir dyuym (20 mm) pastroq, va ixtiyoriy havo suspenziyasi mavjud bo‘lib, adaptiv amortizatorlar bilan eski S5 dan ko‘ra qulayroq "Comfort" rejimi va qattiqroq "Dynamic" rejimini taklif etadi.

S5 A5 ga qaraganda shiddatliroq va haydash uchun qiziqarliroq.

Ha, bu eng qimmat variant, ammo inflyatsiya kalkulyatori menga 2018 yilda chiqarilganidan ancha arzonroq ekanligini aytadi.

Audi bu yerda koʻrayotgan chiqarish uchlari haqiqiy, fasad emasligini taʼkidlashga intildi.
O‘tgan haftadagi Q5 singari, A5 va S5 ham E3 1.2 deb nomlangan yangi elektron arxitekturadan foydalanadi. Bu avtomobildagi turli elektron kichik tizimlarga yondashuvni tubdan o‘zgartirib, o‘nlab yillar davomida to‘planib qolgan eski tizimlar va yuzdan ortiq alohida elektron boshqaruv bloklarini (ECU) beshta kuchli yuqori samarali kompyuter bilan almashtiradi, ularning har biri turli sohalar uchun javobgardir: harakatlanish va boshqaruv, axborot-ko‘ngilochar tizim, haydovchi yordamchilari va qulaylik funksiyalari, bularning barchasi asosiy kompyuter tomonidan nazorat qilinadi. Bu yechim avtomobilning murakkab tizimlarini optimallashtirish va kelajakda yangi funksiyalarni muammosiz integratsiya qilish imkonini beradi.
Yo‘lda
Afsuski, haydovchilikdan zavq olishni xohlovchilar A5 dan ko‘p narsa topa olmaydilar. Old suspenziyadagi yaxshilanishlarga qaramay, boshqaruvda juda kam qayta aloqa mavjud, va "comfort" rejimida boshqaruv juda yengil tuyuladi, hech bo‘lmaganda men uchun. Boshqa tomondan, "Dynamic" rejimida avtomobil yomon ob-havo sharoitida juda barqaror edi. A5 an’anaviy prujinalar bilan ishlaydi, shuning uchun haydash rejimlari o‘rtasida harakat o‘zgarmaydi, ammo Audi uni yaxshi sozlagan va avtomobil juda qattiq emas. Men akustik old oynaga qaramay ($6,450 turadigan Prestige paketi bilan birga keladi) sezilarli darajada shamol shovqinini payqadim.
S5 haydovchilik ixlosmandlariga ko‘proq yoqadi. Boshqaruv old g‘ildiraklarning nima qilayotgani haqida yaxshiroq tasavvur beradi va havo suspenziyasi avtomobilga yumshoq harakatlanishni ta’minlaydi, garchi u "Balanced" rejimida "Dynamic" rejimiga qaraganda qattiqroq bo‘lsa ham. Boshqa ba’zi tezkor Audilar singari, bu avtomobil ham aldovchi darajada tezdir, va u juda jim va silliq bo‘lganligi sababli, siz o‘zingiz o‘ylaganingizdan ancha tezroq ketayotganingizni sezmay qolishingiz mumkin. S5 ning chiqindi gaz ovozi ham juda yoqimli va bezovta qilmaydi.

A5 salonining joylashuvi Q5 va Q6 e-tron SUV'lariga o'xshash.

Ko'p funksiyali rul chambaragidagi kapasitiv panellar keraksiz tugmalarni bosish bilan sizni bezovta qilishi mumkin.

Orqa oyoq bo'shlig'i 36.1 dyuym (917 mm).
A5 ning boshlang‘ich narxi 49 700 dollardan boshlanadi, ammo 3 600 dollarlik Premium Plus paketi, ehtimol, majburiy xarid hisoblanadi, chunki bu paket adaptiv kruiz nazorati, proyeksion displey (heads-up display), to‘rt tomondan ko‘rsatuvchi parkovka kameralari va boshqa ba’zi funksiyalarni (shu jumladan USB-C portlarini) o‘z ichiga oladi. Agar siz juda hashamatli versiyani xohlasangiz, Prestige paketi old o‘rindiqlardagi karnaylar, OLED orqa chiroqlari, yuqorida aytib o‘tilgan akustik oynalar, shuningdek, old yo‘lovchi uchun ikkinchi axborot-ko‘ngilochar ekranini qo‘shadi.
Shu bilan birga, S5 ning boshlang‘ich narxi 62 700 dollarni tashkil etadi; Premium Plus paketi (asosan bir xil funksiyalarni qo‘shadi) sizga 3 800 dollarga tushadi. S5 uchun 7 550 dollarlik Prestige paketi old sport o‘rindiqlari, Nappa charm, orqa oynalar uchun quyoshdan himoya pardalari, yo‘lovchi displeyi va adaptiv sport suspenziyasini o‘z ichiga oladi. Bularning barchasi ancha katta raqamlar bo‘lsa-da, A5 va S5 aslida 2018 yilda chiqarilgan modellarga nisbatan narx jihatidan ancha arzon, yetti yillik inflyatsiyani hisobga olgan holda.

S5 o'rindiqlari kattaroq yon tayanchlarga ega bo'ladi.

A5 kaputi ostida ko'radigan narsa ko'p emas.

Orqa o'rindiqlar 40:20:40 nisbatda bo'linadi. O'rindiqlar ishlatilganda, yuk hajmi 22.6 kub fut (640 L)ni tashkil etadi, yoki o'rindiqlar yig'ib qo'yilganda 36.6 kub fut (1,038 L) gacha yetadi. Ochilish juda katta, shuning uchun velosipedni sig'dirish mumkin bo'lishi kerak.

Ko'proq kapasitiv boshqaruvlar.

Uglerod tolasi qoplamasi, va bu arzonroq, xunukroq soxta uglerod emas, balki to'qilgan material.

Menga asboblar panelidagi Alcantara juda yoqdi; uni ushlash juda yoqimli.